חזרה לתוצאות חיפוש
פרסומים

ערכה בנושא שירותי האבקה

פרסום של נקודת ח"ן ואונ' תל אביב


האבקה — שירות מערכת אקולוגית חיוני
עתידנו תלוי בהאבקה
– בשומעם את המילה האבקה אנשים רבים חושבים על אלרגיות, אבל האבקה — תהליך העברת גרגירי אבקה מפרח לפרח לשם יצירת פירות וזרעים — היא תהליך חיוני לבריאות האקולוגית ולרווחה החברתית. חלק מהפרחים הם בעלי מנגנון של האבקה עצמית או שהם מואבקים על ידי הרוח, אך למעלה מ 70- אחוזים מהצמחים בעלי הפרחים זקוקים לעזרת בעלי חיים כדי לייצר פירות וזרעים.

– מאביקים קיימים במגוון של גדלים וצורות. לפחות 200,000 מינים של חסרי חוליות, כמו דבורים, עשים, פרפרים, חיפושיות וזבובים, משרתים כמאביקים ברחבי העולם. כ-2,000 מינים של חולייתנים, בכללם עופות, יונקים וזוחלים, מאביקים מיני צמחים שונים.

– מאביקים ממלאים תפקיד חשוב בייצור של יותר מ 150- גידולים חקלאיים. יבולים אלו כוללים רבים מהמרכיבים של התזונה היומיומית שלנו, כמו שקדים, תפוחים, גרגירי יער, מלונים, שזיפים ודלעת, וכן יבולים שאינם מהווים מקור מזון, למשל כותנה.

ההערכה של שירותי ההאבקה:
-מאביקים ממלאים תפקיד חשוב בייצור של כ 30- אחוזים מתזונת האדם ושל סיבים, שמני מאכל, תרופות ממקור צמחי ותוצרים חשובים אחרים ברחבי העולם.
– נקבת דבורת האוכמניות הדרומית במדינת אלבמה שבארצות הברית מבקרת בכ 50- אלף פרחי אוכמנית במהלך השבועות הספורים בחייה כבוגרת. בתקופה קצרה זו היא מאביקה אוכמניות בשווי של כ 75- דולרים.

– חולייתנים הם מאביקים חיוניים של צמחים החשובים מבחינה כלכלית ואקולוגית. עטלפים בדרום ארצות הברית מאביקים את קקטוס הסגוארו, המספק מקום מחייה ומזון עבור מגוון רחב של מינים מדבריים, ואת צמח האגבה, שממנו מופקת טקילה.

– המאביק החשוב ביותר של גידולים חקלאיים הוא דבורת הדבש.